●آستان حضرت دوست●

سر ارادت ما و آستان حضرت دوست ● که هرچه بر سر ما میرود ارادت اوست

●آستان حضرت دوست●

سر ارادت ما و آستان حضرت دوست ● که هرچه بر سر ما میرود ارادت اوست

مرغ و قفس (صادق سرمد)

چه خوش است حال مرغی که قفس ندیده باشد

چه نکوتر آنکه مرغ‍‍ی ز قفس پریده باشد

پر و بال ما بریدند و در قفس گشودند

چه رها چه بسته مرغی که پرش بریده باشد

من از آن یکی گزیدم که بجز یکی ندیدم

که میان جمله خوبان به صفت گزیده باشد

عجب از حبیبم آید که ملول می نماید

نکند که از رقیبان سخنی شنیده باشد

اگر از کسی رسیده است به ما بدی بماند

به کسی مباد از ما که بدی رسیده باشد

 

نظرات 4 + ارسال نظر
یاس 24 آبان 1388 ساعت 08:15 ب.ظ

پر و بال ما بریدند و در قفس گشودند...


سلام دوست خان جان!!!(مدل آقای صالح علا بخونید)
چرا شعرای سهراب رو نمیزارین
من خیلی دوست دارم(خب برو کتابشو وردارو بخون!!!)

سلام خان جان!!! ((:

توی وبلاگ بگردید چندتا از شعرای سهراب هست...من کلا با شعر کهن بیشتر حال می کنم تا متون جدید

ولی بازم به روی چشم

حدیثا 24 آبان 1388 ساعت 08:43 ب.ظ http://hadisa.blogfa.com

سلام
"پر و بال ما بریدند و در قفس گشودند

چه رها چه بسته مرغی که پرش بریده باشد"
-----------

باید بگم شما از بین تمام کسانی که به "بالاخره ..."سر می زنن تنها کسی بودید که "تا دیگر آن" رو درست خوندین و این برام جالبه و فکر می کنم دلیش این باشه که شما با ادبیات عرفانی آشنا هستین؛درسته؟
و برام خیلی جالبه, این نکته ای که برا من خیلی مهمه به دید شما آمده "آن" و "نو" ,شاید دلیلش اینه که فقط آخرت متن ها رو ملاحظه می کنید؟

سلام

زندگی من با شعر حافظ عجینه...از دوم راهنمایی...پدر بزرگم شاعر بود و دل پر شرری داشت...از آتش ایشون فقط یه خورده علاقه بمن ارث رسیده!!
--------
کلمات روح دارند...و خواننده کاشف کلمات است از زبان قلم نویسنده

پس موقع خواندن باید کلمات رو آهسته آهسته جویید تا راحتتر هضم بشن...پس منم لایی نمی کشم برم آخر متناتون رو فقط بخونم

حالا راستی از دیدگاه بینش شما فرق این دو در چیست؟

default 25 آبان 1388 ساعت 06:55 ق.ظ http://www.superposition.mihanblog.com

اگر از کسی رسیده است به ما بدی بماند

به کسی مباد از ما که بدی رسیده باشد

احسنت...شاه بیتش بود

حدیثا 25 آبان 1388 ساعت 07:02 ب.ظ http://hadisa.blogfa.com

سلام
داشتن یه پدر بزرگ شاعر نعمته.خدا دوستتون داره ها.
----------
روح , خیلی خوبه به روح کلمات معتقدید.
---------------
جواب سوالتان را نوشتم,وقتی خواندمش هم طولانی بود هم پیچیدگی اش سوالاتی جدیدی پدید می آورد و من فکر کردم ممکنه قضیه انقدر هم براتون مهم نباشه که یه جواب ده خطی براتون بنویسم پاکش کردم.

سلام
خدا بیامرزتش...همه چی به ما ارث ازش رسید...فشار خون...وزن بالا...لابد کم کم قند و ... این شعر گفتنش رو به ما ارث نداد
بعدا باید یه پست مقصل در موردش توی ذهن نوشت بنویسم
-----------
خلاصش این بوده لابد که: با هم فرق می کنن دیگه...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد