●آستان حضرت دوست●

سر ارادت ما و آستان حضرت دوست ● که هرچه بر سر ما میرود ارادت اوست

●آستان حضرت دوست●

سر ارادت ما و آستان حضرت دوست ● که هرچه بر سر ما میرود ارادت اوست

آب و آیینه (نادر نادر پور )

روزی که کودکانه، به تصویر خویشتن
در چشمه ها و آیینه ها دیده دوختم
پنداشتم که آیینه، همتای چشمه است
وین هر دو در نگاه نخستین برادرند.
 ●
پنداشتم که هر که در آیینه بنگرد
در چشمه نیز، چهره او جلوه می کند
وان چهره های تیره و روشن، برابرند.
پنداشتم که چشمه اگر خفته در چمن
آیینه ای است عاشق دیدار آفتاب،
وینک، برآن سر است که از اوج آسمان
خورشید را برهنه فرود آورد در آب.
پنداشتم که در شب تار اتاق من
آیینه، چشمه ای است که آرام و بی خروش
می ریزد از بلندی دیوار بر زمین.
وندر زلال جاری او، اشتیاق من
کم کم رسوب می کند و می رود به خواب.

آری، هزار بار
تصویر من در آیینه و چشمه، غرق شد
یا خود در آن دو چشم درخشان، رسوب کرد
تا ناگهان، جوانی ناپایدار من!
چون آفتاب، در شب غربت، غروب کرد.

بعد از غروب او،
وقتی که ماه از دل مرداب آسمان
سر می کشد بیرون:
من با رسوب خاطره، آغشته ام هنوز
من، چشمه سار آیینه را با عصای وهم
آشفته می کنم که مگر از رسوب او
تصویر کودکانه ی خود را بر آورم،
زیرا که من، حریص تر از سالیان پیش
در جستجوی صورت گمگشته ام هنوز.

اما در آیینه؛
اکنون، به جای چهره آن طفل خرد سال
سیمای سالخورده ی مردی سپید موست
کز مرگ می هراسد و با خویش، دشمن است.

آیینه، چشمه نیست
آیینه، قاب عکس کهنسالی من است.

نظرات 4 + ارسال نظر
صید قزل آلا در مدرسه 8 شهریور 1390 ساعت 10:54 ب.ظ

سلاااااااااااام

عیدتون مبارک باشه

برای من که با دیدنی پُستِ شما و شعر جدید در این وبلاگ واقعاً این عید مبارک شده:)

انشاالله که زندگی شاد و همراه با سلامتی داشته باشین، بالا رفتن سن که مهم نیست

سلاااااااااااام علیکم
بر شما هم مبارک باشه
شرمنده می فرمایید
خوشحال شدم از تشریف فرمایی تون

اصغر 10 شهریور 1390 ساعت 10:38 ب.ظ http://ag89.blogsky.com

سلام
خوب هستید؟
وب بسیار خوبی دارید.
شخصا استفاده کردم.
در پناه حضرت حق موفق باشید...

سلام
خدا رو شکر
قابل نداره
خوشحالم که این وبلاگ مورد توجهتون واقع شده
ممنون

سپیده دم 11 شهریور 1390 ساعت 09:24 ق.ظ


سلام

طاعات و عبادات قبول...
عیدتونم مبارک(زیاد که دیر نشده واسه تبریک؟)

---------------
چه وبلاگ زیبایی دارید اگر میشه وقتشو یه کم بیشتر کنید


سلام علیکم
ممنون
عید شما هم مبارک
-----------
به روی چشم

نسیم 15 اردیبهشت 1391 ساعت 01:42 ب.ظ

سلام دوست عزیز
ممنون به خاطر وبلاگ بسیار زیباتون.شما رویایی رو که من در ذهن داشتم ، عملی کردید .
موفق و پایدار و شاد باشید.

سلام
ممنون از اظهار محبتتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد