●آستان حضرت دوست●

سر ارادت ما و آستان حضرت دوست ● که هرچه بر سر ما میرود ارادت اوست

●آستان حضرت دوست●

سر ارادت ما و آستان حضرت دوست ● که هرچه بر سر ما میرود ارادت اوست

سیب (فروغ فرخزاد)

این شعر در جواب شعر -سیب- حمید مصدق سروده شده است:


من به تو خندیدم
چون که می دانستم
تو به چه دلهره از باغچه همسایه سیب را دزدیدی
پدرم از پی تو تند دوید

و نمی دانستی باغبان باغچه همسایه
پدر پیر من است
من به تو خندیدم
تا که با خنده تو پاسخ عشق تو را خالصانه بدهم
بغض چشمان تو لیک لرزه انداخت به دستان من و
سیب دندان زده از دست من افتاد به خاک
دل من گفت: برو
چون نمی خواست به خاطر بسپارد گریه تلخ تو را
و من رفتم و هنوز

سالهاست که در ذهن من آرام آرام

حیرت و بغض تو تکرار کنان
می دهد آزارم

و من اندیشه کنان غرق در این پندارم
- که چه می شد
                   اگر باغچه خانه ما
                                        سیب نداشت...

نظرات 9 + ارسال نظر
Lucy May 26 مهر 1388 ساعت 02:16 ق.ظ http://kashki.blogsky.com/

شعر حمید مصدق رو خونده بودم اما اینو نه
مرسی که گذاشتینش:)

خواهش می کنم...قابل شما رو نداشت

default 27 مهر 1388 ساعت 07:17 ق.ظ

جالب بود
من هم در یک شعرم یه بیتی با تضمین شعر سیب حمید مصدق گفتم

دختری ناز و یا طفل فقیری دیروز
سیب آن باغچه را چیر به من چه به تو چه

عجب...کلی خندیدم...دم شما گرم

حدیثا 27 مهر 1388 ساعت 04:31 ب.ظ http://hadisa.blogfa.com

سلام
من شعر مصدق را دوست تر می دارم.

راستی تا اینجا از کتاب" تاریخ هنر "/"هارت"
فهمیدم نماد نویسندگان چهارگانه انجیل هستند ولی چرا به صورت غیر انسانی منقش شده اند را هنوز جست و جو می کنم.

سلام...
در مورد شعر با هاتون موافقم... ولی دیدم شاید از این نظر که داریم همون ماجرا رو از یک زاویه دیگه می بینیم جالب باشه

-----
این نماد خیلی عقلی نیست...این کلیسا ساخت حدودا چه تاریخیه؟

صیدقزل آلا در مدرسه 28 مهر 1388 ساعت 12:00 ق.ظ

هان؟ اینجا چه خبره؟!؟!؟

از چه جهت چه خبره؟!؟!؟

حدیثا 28 مهر 1388 ساعت 09:12 ق.ظ http://hadisa.blogfa.com

سلام
برای حدود 549 بعد میلاد.

سلام
من فکر می کردم مال قبل از 420 میلادی باشه
چون محدود کردن اناجیل به چهارتا در سال 426 توسط امپراطور رم، یعنی کنستانتین کبیر(= شاه کفار) اتفاق افتاده و تا قبل از اون سال مسیحی ها بیش از 400 انجیل داشتند... و این سال شروع خیلی تحریف ها در دین مسیحی شده

ولی به تصویر کشیدن نویسندگان اناجیل اربعه به صورت ملک رو من تا حالا ندیده بودم

حدیثا 28 مهر 1388 ساعت 01:51 ب.ظ http://hadisa.blogfa.com

سلام
این مسئله ای رو که گفتین نمی دونستم.
ولی به صورت ملک هم نیستن موجودی بیشتر شبیه به گاو شاید یا موجوداتی نزدیک به این هستند.

طاهره 29 مهر 1388 ساعت 04:22 ب.ظ http://novin21.blogsky.com

چقدر زیبا...
هر دو شعر فوق العاده بود....
شاید بارهای بار بازم این شعر هارو بخونم...

قابل شما رو نداره
منم بارها و بارها این شعر و خوندم...قابل توجه بعضی ها که این شعر رو دوست ندارن

صیدقزل آلا در مدرسه 29 مهر 1388 ساعت 11:14 ب.ظ

هیچ جهت...هویجوری!

هویجوری! یه جوور هویجه؟

سحر 25 فروردین 1389 ساعت 11:14 ب.ظ http://fire-girls.blogfa.com

سلام ممنون که شعرارو گذاشتین...
من هم فروغ هم حمید رو واقعا دوست دارم...شعراشون هم عالیه...

سلام
خوشحالم که خوشتون اومده...من با حمیدتون موافقم با فروغتون نه... به مزاجم نمی سازه

((:

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد