●آستان حضرت دوست●

سر ارادت ما و آستان حضرت دوست ● که هرچه بر سر ما میرود ارادت اوست

●آستان حضرت دوست●

سر ارادت ما و آستان حضرت دوست ● که هرچه بر سر ما میرود ارادت اوست

آی آدم ها (نیما یوشیج)

آی آدم ها که بر ساحل نشسته شاد و خندانید!
یک نفر در آب دارد می سپارد جان.
یک نفر دارد که دست و پای دایم می زند
روی این دریای تند و تیره و سنگین که می دانید.
آن زمان که مست هستید از خیال دست یاییدن به دشمن
آن زمان که پیش خود بی هوده پندارید
که گرفت استید دست ناتوانی را
تا توانایی بهتر را پدید آرید.
آن زمانی که تنگ می بندید
بر کمر هاتان کمر بند
در چه هنگامی بگویم من؟
یک نفر در آب دارد می کند بی هوده جان، قربان!

●●●

آی آدم ها که بر ساحل بساط دلگشا دارید!
نان به سفره، جامه تان بر تن؛
یک نفر در آب می خواند شما را.
موج سنگین را به دست خسته می کوبد
باز می دارد دهان با چشم از وحشت دریده
سایه هاتان را ز راه دور دیده.
آب را بلعیده در گود کبود و هر زمان بی تابی اش افزون
می کند زین آب، بیرون
گاه سر، گه پا
آی آدم ها!


●●●

او ز راه دور این کهنه جهان را باز می پاید
می زند فریاد و امید کمک دارد.
آی آدم ها که روی ساحل آرام در کار تماشایید!
موج می کوبد به روی ساحل خاموش
پخش می گردد چنان مستی به جای افتاده بس مدهوش.
می رود نعره زنان، وین بانگ باز از دور می آید:
«آی آدم ها».
و صدای باد هر دم دل گزاتر
و در صدای باد بانگ او رهاتر
از میان آب های دور و نزدیک
باز در گوش این ندا ها:
«آی آدم ها»...
 

نظرات 10 + ارسال نظر
آرزو 22 آبان 1387 ساعت 02:59 ق.ظ

کامنتتون رو توی بلاگ گیلاس خانومی دیدم

خیلی موثر بود دوست جان برای بیشتر شدن بازدیدهای بلاگ این دختر دستفروش مترو به گمانم

خیلی برام جالب شده

خدا چه جور وسیله هاش رو برای آدمها می فرسته!

آرزو 23 آبان 1387 ساعت 08:23 ب.ظ

سلام دوست جان

هستم

تازه نیم ساعتی میشه که از کوه برگشته ام

و حسابی خسته ام

ممنون که به یادم هستید...

پیمان 25 بهمن 1388 ساعت 11:31 ب.ظ http://peymanema.blogfa.com

واقعا شعر زیبایی است هر چند بار هم که میخوانم خسته نمیشم

ممنون از شما دوست عزیز که لطف کرده و نظر خودتون رو ابراز کردین

نیروانا 21 تیر 1389 ساعت 06:43 ب.ظ

سلام ممنون که این شعرو از نیما گذاشتین
واقعاً زیبا و پر از مفهومه
واقعاً لذت میبرم بقول اون دوستمون هر چقد میخونمش سیر نمیشم

بزرگمهر 21 اسفند 1389 ساعت 03:27 ب.ظ http://bozorg-mehr2.blogfa.com

درود
روح نیما شاد
این شعرشو خیلی دوست دارم
دست شما هم درد نکنه

سلام
خوشحالم مورد پسند واقع شده

amir 6 اردیبهشت 1390 ساعت 08:59 ب.ظ http://l0g0.blogfa.com

salam.
damet garm
joonamo nejat dadi
bayad farda tahghigh mibordam baraye adabiyat
man hatman barat ye logo dorost mikonam
dakhele weblog mizaram
jome'e boro ye sari be weblog man bezan
thank's bye

سبا 13 آذر 1390 ساعت 07:16 ب.ظ

گلم همیشه من منتظر یه همچین ادمی بودم یه وبلگ با یه همچین سابجکتی داشته باشه من واسه شعر نیما وترد وبت شدم و ژیدا کردم دوست دارم بوس بوس

جان؟!

امین 5 آبان 1391 ساعت 01:05 ب.ظ

شاهکاره این ترانه

ممنون که گذاشتیش

نظر لطفتونه

ا 12 اسفند 1392 ساعت 07:39 ب.ظ

mojdeh 19 اردیبهشت 1393 ساعت 10:45 ق.ظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد