●آستان حضرت دوست●

سر ارادت ما و آستان حضرت دوست ● که هرچه بر سر ما میرود ارادت اوست

●آستان حضرت دوست●

سر ارادت ما و آستان حضرت دوست ● که هرچه بر سر ما میرود ارادت اوست

روزگار (عماد خراسانی)

ما عاشقیم و خوشتر از این کار، کار نیست

یعنی به کارهای دگر اعتبار نیست

دانی بهشت چیست که داریم انتظار؟

جز ماهتاب و باده و آغوش یار نیست

فصل بهار، فصل جنون است و این سه ماه

هر کس که مست نیست یقین هوشیار نیست

سنجیده ایم ما، به جز از موی و روی یار

حاصل ز رفت و آمد لیل و نهار نیست

خندید صبح بر من و بر انتظار من

زین بیشتر ز خوی توام انتظار نیست

دیشب لبش چو غنچه تبسم به من نمود

اما چه سود زانکه به یک گل بهار نیست

فرهاد یاد باد که چون داستان او

شیرین حکایتی ز کسی یادگار نیست

ناصح مکن حدیث که صبر اختیار کن

ما را به عشق یار ز خویش اختیار نیست

برخیز دلبرا که در آغوش هم شویم

کان یار یار نیست که اندر کنار نیست

امید شیخ بسته به تسبیح و خرقه است

گویا به عفو و لطف تو امیدوار نیست

بر ما گذشت نیک و بد، اما تو روزگار

فکری به حال خویش کن این روزگار نیست

بگذر ز صید و این دو سه مه با عماد باش

صیاد من بهار که فصل شکار نیست


نظرات 9 + ارسال نظر
صید قزل آلا در مدرسه 12 آبان 1387 ساعت 11:58 ق.ظ

ای کاش چو پروانه پری داشته باشم
تا گاه به کویت گذری داشته باشم

گر دولت دیدار تو در خانه ندارم
ای کاش که در رهگذری داشته باشم

از فیض حضور تو اگر دورم و محروم
از دور به رویت نظری داشته باشم
.
.
.
بسیار مکن ناله کزین شعله عمادا
می سوزد اگر خشک و تری داشته باشم.


با شعرهای عماد از تولد پارسالم آشنا شدم. وقتی که دیوانش رو از یک دوست هدیه گرفتم. دیوان من چاپ سال ۴۹ هستش و آی بهش پز میدم! آی بهش پز میدم! شعری که نوشتید توی این پست رو بس که دوستش داشته ام از حفظم. این یکی رو هم نوشتم برای شما که شعر دوست و شعر فهمی دوست جان!

محسن 12 آبان 1387 ساعت 12:04 ب.ظ http://www.nohe.blogsky.com

سلام ممنوع که به من سر زدی باشه حتما تا امشب صدای محمد شریفیام میزارم

آرزو 12 آبان 1387 ساعت 04:53 ب.ظ

دوست جان بدجنس! این چی بود نوشتید؟

ان شاالله باشید و سالم

دیگه از این چیزا ننویسیدا! لطفاً باید!

آرزو 12 آبان 1387 ساعت 08:47 ب.ظ

یک بیت را ننوشته اید

سانسور کردید یا نسخه ی شما این بیت را ندارد؟

کار تو بوسه بر مه و بار تو مشک ناب
ای زلف یار خوشتر از این کار و بار نیست

مولوی 12 آبان 1387 ساعت 10:02 ب.ظ http://www.modiranejavan.blogfa.com/

سلام
از طریق صید قزل آلا آشنا شدم
معمولا شعرهایی رو که اینجا نقل می کنید البته شعرهای اخیر رو می خونم ولذت می برم
انتخاب هاتون زیبا ودلنشین هست همچنین شعرا با صلابتند که شکوه شعر در اونها هویداست
ممنونم خدا قوت

قدم رنجه کردید

معین خان 13 آبان 1387 ساعت 04:58 ب.ظ http://amumehrabun.persianblog.ir/

معشوق تا بدان زمان معشوق بود که سئوالی بود بی‏پاسخ، و عاشق تا بدان زمان عاشق که به جستجوی پاسخ رفت.

جمله حکیمانه ای بود

ناصر 13 آبان 1387 ساعت 10:47 ب.ظ http://www.soozeeshgh.blogfa.com

همه شب مویه کنانم که دمی روی تو بینم
غم و افسوس خورم کی خم ابروی تو بینم.......
منتظر حضور گرم و نظرات سازندتون هستم.
موفق باشید[گل]

اثیره 1 خرداد 1391 ساعت 08:00 ب.ظ http://asire,.blogfa.com

سلام به دوست غایب از نظر
سالهاست از بنفشه ها بزرگترشده ام ، قد کشیدم و به پروانه ها لبخند زدم ...سالهاست از کنار اردیبهشت عبور کردم
به به ! چه عطر شیرینی از وبلاگ شما میاد
موفق باشید

سلام
خوشحالم که مورد پسندتون واقع شده

فایزه 11 دی 1393 ساعت 01:07 ب.ظ

ممنونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد