●آستان حضرت دوست●

سر ارادت ما و آستان حضرت دوست ● که هرچه بر سر ما میرود ارادت اوست

●آستان حضرت دوست●

سر ارادت ما و آستان حضرت دوست ● که هرچه بر سر ما میرود ارادت اوست

چون عود (باباطاهر)

دلا در عشق تو صد دفترستم

که صد دفتر ز کونین از برستم

منم آن بلبل گل ناشکفته

که آذر در ته خاکسترستم

دلم سوجه ز غصه ور بریجه

جفای دوست را خواهان ترستم

مو آن عودم میان آتشستان

که این نه آسمانها مجمرستم

شد از نیل غم و ماتم دلم خون

بچهره خوشتر از نیلوفرستم

درین آلاله در کویش چو گلخن

بداغ دل چو سوزان اخگرستم

نه زورستم که با دشمن ستیزم

نه بهر دوستان سیم و زرستم

ز دوران گرچه پر بی جام عیشم

ولی بی دوست خونین ساغرستم

چرم دایم درین مرز و درین کشت

که مرغ خوگر باغ و برستم

منم طاهر که از عشق نکویان

دلی لبریز خون اندر برستم

نظرات 7 + ارسال نظر
انسان 19 فروردین 1389 ساعت 11:23 ب.ظ http://darfasledigar.blogfa.com

ولی بی دوست خونینی ساغرستم......بسیار زیبا بود!

اتفاقی این شعر رو از بابا طاهر پیدا کردم...تا حالا فکر می کردم فقط دوبیتی دارد

رنگین کمان 19 فروردین 1389 ساعت 11:24 ب.ظ http://www.r-kaman.com/

با سلام خدمت شما دوست عزیز (چون عود (باباطاهر)) مطلب جالبی بود ..::کانون آگهی وتبلیغات رنگین کمان::.. قصد دارد همه نیازهای تبلیغاتی و مجازی شما را برطرف نماید - به امید رضایت شما

می گم بچه ها بهت سر برنن!!

انسان 20 فروردین 1389 ساعت 04:27 ب.ظ

من هم فکر می کردم فقط دوبیتی دارد...

default 20 فروردین 1389 ساعت 05:29 ب.ظ

باباطاهر و این .....

بهش نمی آد بیشتر از 2 بیت بتونه بگه؟

حدیثا 21 فروردین 1389 ساعت 10:53 ق.ظ http://hadisa.blogfa.com

سلام
"نه زورستم که با دشمن ستیزم

نه بهر دوستان سیم و زرستم



ز دوران گرچه پر بی جام عیشم

ولی بی دوست خونین ساغرستم"

چه خوب گفته بابا طاهر.

ز تنهایی ، دلم خون شد خدا را محرم رازی

که بنویسم بسوی دوستانم داستانم را


برای خواندن اشعار شاطر و دیدن عکسش در خدمتیم /

الان خدمت می رسیم

سلام

سلام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد