●آستان حضرت دوست●

سر ارادت ما و آستان حضرت دوست ● که هرچه بر سر ما میرود ارادت اوست

●آستان حضرت دوست●

سر ارادت ما و آستان حضرت دوست ● که هرچه بر سر ما میرود ارادت اوست

داستان روزگار ما (سید غلامرضا روحانی)

سه پلشک آید و زن زاید ومیهمان برسد

عمه از قم برسد، خاله ز کاشان برسد

خبر مرگ عمقلی برسد از تبریز

نامه‌ی رحلت دائی ز خراسان برسد

صاحب خانه و بقال محل از دو طرف

این یکی رد نشده، پشت سرش آن برسد

طشت همسایه گرو رفته و پولش شده خرج

به سراغش زن همسایه شتابان برسد

هم بلایی به زمین می‌رسد از دور سپهر

بهر ماتمزده‌ی بی سر و سامان برسد

اکبر از مدرسه با دیده‌ی گریان آید

وز پی‌اش فاطمه با ناله و افغان برسد

این کند گریه که من دامن و ژاکت خواهم

آن کند ناله که کی گیوه و تنبان برسد

کرده تعقیب ز هر سوی، طلبکار مرا

ترسم آخر که ازین غم به لبم جان برسد

گاه از آن محکمه آید پی جلبم مأمور

گاه از این ناحیه آژان پی آژان برسد

من در این کشمکش افتاده که ناگه میراب

وسط معرکه، چون غول بیابان برسد

پول خواهند زمن، من که ندارم یک غاز

هر که خواهد برسد، این برسد، آن برسد

من گرفتار دو صد ماتم و روحانی گفت

سه پلشک آید و زن زاید و میهمان برسد

نظرات 4 + ارسال نظر
صیدقزل آلا در مدرسه 28 آبان 1388 ساعت 09:45 ق.ظ

ای ول! همیشه قبلاً ها باباییم این مصرع اول رو می خوند و فکر می کردم من درآوردی هستش و حالا که همش رو خوندم زودی صداشون کردم و بقیه اش رو براشون خوندم:)

شعر جالبیه... متاسفانه اوضاع و احوالمون اینجوری شده

خوشحال شدم مورد پسند واقع شد

حدیثا 28 آبان 1388 ساعت 02:00 ب.ظ http://hadisa.blogfa.com

سلام
"ترسم آخر که ازین غم به لبم جان برسد"
چه حالی؟
سعی دارم "سه نقطه" گذاشتن بیاموزم .ولی" سه نقطه "شنیدن را بعدتر تمرین خواهم کرد .
اگه تونستین و خواستین حالتون رو بگین.

سلام

سه پلشک آید و زن زاید ومیهمان برسد

خدا رو شکر
بعضی وقتا سه نقطه ها خیلی حرف دارن

default 29 آبان 1388 ساعت 07:48 ق.ظ http://www.superposition.mihanblog.com

اونروزها شنیده بودیم سپلشک آید و زند زاید مهمان عزیزم ز در آید
عوض شد؟

احتمالا اشتباه به عرض مبارک رسونده بودن...

حدیثا 29 آبان 1388 ساعت 05:09 ب.ظ http://hadisa.blogfa.com

سلام
سه نقطه شما درش چه حرفی است؟
"آقا" برای شما هم معنای خاص دارد؟یا واژه عام است؟
---------------
شما "شیرازی " رو می شناسین؟

سلام
به ترتیب جواب می دم:

کلی درد و دل
برای من اسم علم است

------
در این حد که مدیری بی تدبیر و تندمزاج برای بلاگفاست نه بیشتر


------

سه نقطه ها:
- یه جا معنی درد و دل نهفته رو می دن؛ به این معنی که (پرده افکندند و کس آگاه نیست)؛ یعنی: بماند!!
- یه جا معنی عوض شدن سکانس رو می ده و فضا می ده برای تنفس
- یه وقتی واقعا معنی سه نقطه می ده ؛ یعنی n تا دیگه ...!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد