●آستان حضرت دوست●

سر ارادت ما و آستان حضرت دوست ● که هرچه بر سر ما میرود ارادت اوست

●آستان حضرت دوست●

سر ارادت ما و آستان حضرت دوست ● که هرچه بر سر ما میرود ارادت اوست

محمل لیلی (طبیب اصفهانی)

غمش در نهانخانۀ دل نشیند
 به نازی که لیلی به محمل نشیند


به دنبال محمل چنان زار گریم
 که از گریه ام ناقه در گل نشیند


خوش آندم که تیری ز ابرو کمانی
 به پهلوی این نیم بسمل نشیند


بنازم به بزم محبت که آنجا
 گدایی به شاهی مقابل نشیند


خلد گر به خاری، آسان برآید
 چه سازم به خاری که در دل نشیند


پی ناقه اش رفتم آهسته، ترسان،
 مبادا غباری به محمل نشیند


مرنجان دلم را که این مرغ وحشی
 ز بامی که برخاست مشکل نشیند

نظرات 3 + ارسال نظر
efs 4 اسفند 1387 ساعت 12:01 ق.ظ http://www.efs.pib.ir

سلام دوست خوبم وب خوبی داری برات ارزو میکنم موفق بشی و میدونم که موفق میشی
راستی اگه دوست داشتی به ما هم
ما بهترین نیستیم و اولین هم نیستیم ولی بهترین ها را برای شما گرد آ وری کرده ایم

علی 19 آذر 1388 ساعت 09:35 ب.ظ

سلام . میتونم خواهش کنم یکی از شعر های طبیب اصفهانی رو واسم بگذاری تو وب چند بیت ابتداییش اینه

مجنونی ام ای خلق تماشا مکنیدم
دل رفته مرا از کف و رسوا مکنیدم
درد دل من درد نهانیست طبیبا
بیهوده در این شهر مداوا مکنیدم
ممنون میشم اگه کاملش رو پیدا کردی واسم میل کنی
بازم ممنون

سلام... متاسفانه من نتوانستم شعر کاملش رو بیابم
حداکثر ۳ بیت در اینترنت موجود بود

کامیار 11 تیر 1392 ساعت 10:20 ق.ظ

اصلاح شعر: خلد گر به (پاpaa) خاری.................

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد