●آستان حضرت دوست●

سر ارادت ما و آستان حضرت دوست ● که هرچه بر سر ما میرود ارادت اوست

●آستان حضرت دوست●

سر ارادت ما و آستان حضرت دوست ● که هرچه بر سر ما میرود ارادت اوست

بوی پیراهن (ه.الف.سایه)

باز شوق یوسفم دامن گرفت
پیر ما را بوی پیراهن گرفت

ای دریغا نازک آرای تنش
بوی خون می‌آید از پیراهنش

ای برادرها! خبر چون می‌برید؟
این سفر آن گرگ یوسف را درید!

یوسف من! پس چه شد پیراهنت؟
بر چه خاکی ریخت خون روشنت

بر زمین سرد، خون گرم تو
ریخت آن گرگ و نبودش شرم تو

تا نپنداری ز یادت غافلم
گریه می‌جوشد شب و روز از دلم

داغ ماتم‌هاست بر جانم بسی
در دلم پیوسته می‌گرید کسی

ای دریغا پاره دل جفت جان
بی جوانی مانده جاویدان جوان

در بهار عمر ای سرو جوان
ریختی چون برگ‌ریز ارغوان

ارغوانم! ارغوانم! لاله‌ام!
در غم‌ات خون می‌چکد از ناله‌ام

آن شقایق رسته در دامان دشت
گوش کن تا با تو گوید سرگذشت

نغمه‌ی ناخوانده را دادم به رود
تا بخواند با جوانان این سرود

چشمه‌ای در کوه می‌جوشد من‌ام
کز درون سنگ بیرون می‌زنم

از نگاه آب تابیدم به گل
وز رخ خود رنگ بخشیدم به گل

پر زدم از گل به خوناب شفق
ناله گشتم در گلوی مرغ حق

آذرخش از سینه‌ی من روشن است
تندر توفنده فریاد من است

هر کجا مشتی گره شد، مشت من
زخمی هر تازیانه پشت من

هرکجا فریاد آزادی منم
من در این فریادها دم می‌زنم

نظرات 6 + ارسال نظر
محمود 25 مهر 1387 ساعت 11:29 ب.ظ http://www.zanjanhistory.blogsky.com

سلام
وب لاگ قشنگی داری
موفق باشی
به ما هم سربزن مرسی

iranikan 26 مهر 1387 ساعت 12:39 ق.ظ http://iranikan.com

سلام دوست عزیز
سایت خیلی قشنگ،جذاب وپرمحتوایی داری.من مدیر تبلیغات ایرانیکان هستم . ما نیز فرومی
علمی ، تخصصی و عمومی بسیار متنوع، با نام ایرانیکان(معدن و گنج ایرانی) را برای همه ایرانیان عزیز و خوش سلیقه راه اندازی کردیم.
خوشحال می شویم به جمع دوستانه و علمی ما بیایی .
می تونی پس از ثبت نام از مدیر کل سایت، مدیریت انجمنی را درخواست کنی اونها از تخصص و علمت استقبال می کنند.
ما ایرانیکانی ها افتخار می کنیم دوست و مدیر لایقی مانند شما در جمع ما باشه.
منتظر حضور سبزت هستیم. شاد و سلامت باشی.
www.iranikan.com

سپید 27 مهر 1387 ساعت 07:28 ب.ظ http://www.soleimani.blogfa.com

سلام
وبلاگ خوبی داری به نمم سر بزن....
انقد از این جمله بدم میاد...
اه اه اه...
مطلبت رو خوندم وقعیتش نظر برا نیومد چون تخصص ندارم لی به عنوان ی خواننده قافیه ها خوب بود...
خوشم اومد...

انصاری 27 مهر 1387 ساعت 09:36 ب.ظ http://http://www.adineh.blogsky.com/

سلام
وبلاگت خیلی شاعرانه ترشده
بادوغزل قدیمی به روزم ومنتظر

رضا 10 آذر 1388 ساعت 11:23 ق.ظ

سلام
شعر فوق العاده ای از استاد سایه است

نمی دونم تصنیفی که استاد شهرام ناظری با همین شعر سایه خونده رو شنیدی یا نه ولی اگه نشنیدی توصیه میکنم گوش بدی. شاهکاره. توی یکی از آلبوم های چاووشه.

شعرسایه+صدای ناظری فوق العاده است

روحی 6 آذر 1389 ساعت 10:19 ب.ظ

سلام یکی از بهترین شعر های آقای ابتهاج همینه! استاد حسین علیزاده آهنگسازیه این کارو به زیبایی انجام داده تو آلبوم زیر تیغ. اگه وقت کردین این آلبومو تهیه کنید. دستت درد نکنه موفق باشی

خوشحالم که خوشتون اومده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد