●آستان حضرت دوست●

سر ارادت ما و آستان حضرت دوست ● که هرچه بر سر ما میرود ارادت اوست

●آستان حضرت دوست●

سر ارادت ما و آستان حضرت دوست ● که هرچه بر سر ما میرود ارادت اوست

منتخبی از دوبیتی های فایز دشتی۱

پس از مرگم نخواهم های هایی

نه فریاد و نه افغان و نوایی

بگویید گشته فایز کشته دل

ندارد کشته دل خون بهایی

●●●

دل از من چشم شهلا دلبر از تو

لب خشکیده از من کوثر از تو

بنه بر جان فایز منت از لطف

سر از من سینه از من خنجر از تو

●●●

مرا در پیش راهی پر ز بیم است

از این ره در دلم خوفی عظیم است

برو فایز میندیش از مهابت

که آنجا حکم با رب رحیم است

●●●

دو معنی بر من آمد صعب دشوار

اول   پیری   آخر    فرقت  یار

اگر  پیدا   شود   فایز پرستی

جوانی  از کجا  آرم   دگر بار

●●●

خوشا روزی که گل بودی و بلبل

تو گفتی صبر کن کردم تحمل

الهی   دشمن   فایز  بمیرد

گل از بلبل برید و بلبل از گل


دوستی از خوانندگان؛ تذکر دادند که از نظر بعضی از تذکره نویسان نسبت دشتی برای این شاعر شیرین سخن صحیح است نه دشتستانی؛ که در صدر شعر تصحیح شد.

نظرات 4 + ارسال نظر
کوچک 12 اسفند 1386 ساعت 05:49 ق.ظ http://kholood.blogfa.com

سلام من "کوچک" هستم.
نویسنده ی وبلاگ خلود... من کوچک یه چند بیت مثنوی و غزل گفتم که خوشحال میشم نظرتون رو راجع بهشون بدونم.
البته ماجرای رفتن پیش یکی از بزرگترین شعرای معاصر و پرسیدن نظر اون رو هم کامل نوشتم....
مرسی....
"عاشق عشق باید یود"

مسعود 23 فروردین 1389 ساعت 02:29 ب.ظ http://andishehkhoban.blogfa.com

سلام
بسیار عالی وبلاگ شما آرام ودلنشین بود

سلام
ممنون...افتخار دادید تشریف آوردید

[ بدون نام ] 6 اردیبهشت 1389 ساعت 06:28 ب.ظ

فایز دشتی هست نه دشتستانی عزیز

هم زادکاه وهم مقبره اش توی دشتی هست

ممنون

[ بدون نام ] 6 اردیبهشت 1389 ساعت 06:30 ب.ظ

http://www.dashtiha.blogfa.com/post-158.aspx

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد